En julklappsfråga



Vad är för stor och vad är för liten, undrar jag. Det beror på vem ska ge och vem ska få, tänkar jag. Det beror kanske på förväntningen? Det finns personer som beundrar en blomma, ett julkort eller sista version av iPhonen. Det beror också på tillfället och pengarna. Allting är relativ. Kärleken har det sista ordet, är det sant?

Hur många gram innehåller ordet ”lagom”?
För att bekräfta mina reflektioner vänder jag mig till en kompis som brukar förstå mina tankar.

Finns det plats för en elephant i ditt vardagsrum? – frågade jag.
Han svarade leende och utan tveka: Det beror på.
 

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
En mi casa SI cabe! ... si botas a el rinoceronte... :-)
Besito,
H

Entradas populares de este blog

El Consejero

El Bosque de la Habana

Primer feedback del libro “Tormenta de felicidad y otras parábolas”